Modalità di iscrizione all'Albo

L’articolo 5 della legge regionale n.26/2007 prevede l’istituzione dell’Albo regionale delle organizzazioni della minoranza linguistica slovena nella Regione.
L’Albo si articola in sei sezioni nelle quali sono inserite, rispettivamente, le seguenti categorie di enti e organizzazioni della minoranza linguistica slovena:

a) organizzazioni di riferimento della minoranza linguistica slovena di cui all'articolo 6;

b) associazioni culturali, comprese le associazioni e le organizzazioni senza scopo di lucro, incluse le cooperative, operanti nel settore culturale, educativo e della ricerca, nonché le loro organizzazioni rappresentative di ambito ex provinciale o regionale;

c) associazioni sportive, comprendente le associazioni e le organizzazioni senza scopo di lucro, operanti nel settore dello sport e delle attività ricreative;

d) organizzazioni sociali e di categoria, quali:

  1. associazioni, istituti e organizzazioni senza scopo di lucro, incluse le cooperative, che svolgono la loro attività nei settori dell'assistenza sanitaria e sociale, del volontariato, dell'accoglienza e dell'assistenza ai minori, ivi comprese le attività educative e di doposcuola, nonché le organizzazioni operanti nel settore della gestione e valorizzazione del territorio;
  2. organizzazioni associative delle categorie economiche e organizzazioni sindacali, ai sensi dell'articolo 22 della legge n.38/2001;

e) mezzi di informazione, comprendente case editrici, organizzate anche nella forma di cooperative o di società commerciali, che producono pubblicazioni periodiche e librarie e materiali audiovisivi e multimediali, anche su supporto magnetico e digitale, nonché emittenti radiofoniche e televisive;

f) enti proprietari e/o gestori di immobili destinati alle attività culturali, educative, di ricerca, sportive, ricreative, sociali, di categoria, nonché editoriali svolte dagli enti e dalle organizzazioni di cui al presente comma.

L'iscrizione all'Albo regionale è disciplinata dal Regolamento per la definizione delle modalità e dei criteri per l’iscrizione e la cancellazione dall’Albo regionale delle organizzazioni della minoranza linguistica slovena e per la tenuta del medesimo, emanato con D.P.Reg. 5 ottobre 2010, n.0213/Pres., ed è condizione necessaria per l'accesso ai contributi previsti dall'articolo 18 della L.R. n.26/2007, nonché per l'attuazione degli articoli 6 e 10 della medesima legge.

La domanda per l'iscrizione all'Albo va redatta, con l’osservanza delle vigenti disposizioni in materia di imposta di bollo, utilizzando i moduli reperibili alla sezione “ Modulistica” e va presentata, corredata della relazione prevista, tramite posta elettronica certificata (PEC) all’indirizzo autonomielocali@certregione.fvg.it.

Le informazioni sull’Albo sono disponibili alla sezione “Documentazione” della presente pagina. 

Pogoji za vpis v register   

5. člen Deželnega zakona 26/2007 določa vzpostavitev Deželnega registra organizacij slovenske jezikovne manjšine.
Deželni register vsebuje šest razdelkov, v vsakem od teh pa je navedena ena kategorija organizacij ali ustanov slovenske jezikovne manjšine, in sicer:

a) krovne organizacije slovenske jezikovne manjšine iz 6. člena omenjenega zakona;

b) kulturna društva, vključno z nepridobitnimi združenji, organizacijami in zadrugami, dejavnimi na področju kulture, šolstva in znanstvenega raziskovanja, ter njihove reprezentativne organizacije na nekdanji pokrajinski ali deželni ravni; športna društva, vključno z nepridobitnimi združenji in organizacijami, dejavnimi na področju športa in rekreacije;

c) socialne in stanovske organizacije, kot so:

  1. nepridobitna združenja, inštituti in organizacije, vključno z zadrugami, ki izvajajo dejavnost na področju zdravstvenega in socialnega varstva, prostovoljstva ter varstva in pomoči mladoletnikom, tudi z izvajanjem vzgojnih ali obšolskih dejavnosti, ter organizacije, ki delujejo na področju upravljanja in razvoja prostora;
  2. gospodarska združenja in sindikalne organizacije v skladu z 22. členom Zakona 38/2001;

d) mediji, skupaj z založbami, organiziranimi tudi v obliki zadrug ali gospodarskih družb, ki izdajajo revije in časopise, knjige, avdiovizualne in multimedijske izdelke, tudi na magnetnih ali digitalnih nosilcih zapisa, ter radijskimi in televizijskimi postajami;

e) ustanove, ki so lastnice nepremičnin in/ali upravljajo nepremičnine, namenjene kulturnim, vzgojnim, raziskovalnim, športnim, rekreativnim, socialno-varstvenim, strokovnim in stanovskim ali založniškim dejavnostim, ki jih izvajajo ustanove ali organizacije iz tega odstavka.

Vpis v deželni register ureja Pravilnik za opredelitev postopkov in meril za vpis in izbris iz Deželnega registra organizacij slovenske jezikovne manjšine ter njegovo vodenje, ki je bil sprejet z Uredbo predsednika dežele št. 0213/Pres. z dne 5. 10. 2010 in je nujen pogoj za uveljavljanje pravice do prispevkov iz 18. člena DZ 26/2007 ter za izvajanje 6. in 10. člena omenjenega zakona.
Vlogo za vpis v deželni register je treba izpolniti ob upoštevanju veljavnih določb s področja upravnih taks na ustreznih obrazcih, ki so objavljeni v razdelku »Modulistica«; vlogi je treba priložiti zahtevano poročilo ter vse skupaj oddati po certificirani elektronski pošti (PEC) na naslov
autonomielocali@certregione.fvg.it .

Informacije o deželnem registru so objavljene v razdelku »Documentazione« na tej strani. 

.